Pre nego što se nađu na polici ili u online prodaji, svi kozmetički proizvod prolazi čitav niz testiranja. I ne samo to – svaki sastojak u serumu, kremi i slično prolazi takođe kroz ispitivanje pri samom uvozu komponente. Odakle onda štetni sastojci?
Koji su štetni sastojci u kozmetici?
Štetni sastojci su bacili u senku mnoge kvalitetne proizvode i brendove. Po svemu sudeći, izgleda da je više štetnih i „kancerogenih“ proizvoda od onih koji to nisu. Istina je da će vam neki serumi odgovarati više, neki manje zbog njegove formulacije. Takođe, određeni sastojci zaista umeju izazvati neželjene reakcije.
Alkohol ume biti isušujući ali veliki broj proizvoda ga sadrži u vrhu sastava i ipak su fenomenalni. Sulfati takođe mogu biti agresivni prema koži ali pogledajmo ostatak sastava – sigurno su tu i neki negujući sastojci koji će to nadoknaditi.
Sve je prosto u koncentracijama sastojaka. Ozloglašeni parabeni, silikoni, mineralno ulje, Phenoxyethanol i drugi krivci nalaze se u dozvoljenim koncentracijama u kozmetičkim proizvodima. To znači da su u potpunosti bezbedni u dozi u kojoj se koriste.
Koji sastojci nisu štetni?
Da li, prema toj ideologiji, postoje bezbedni sastojci? Verovatno da. I verovatno ih sadrže samo kozmetički proizvodi brendova koji su najglasniji protiv štetnih sastojaka.
Ipak, istina je da i super vitamin C koji ima toliko benefita može izazvati iritacije. Takođe, čak i biljni ekstrakti koji su 100% prirodni umeju izazvati crvenilo. Da li to znači da su to štetni sastojci? Naravno da ne.
Štetni sastojci su, za vas, oni koji vam zaista ne odgovaraju. Bez obzira da li se radi o zvezdi poput retinola ili o SLS u umivalicama. Na kraju dana, samo vi znate da li vam nešto pravi probleme na koži ili čak suprotno – deluje protiv nesavršenosti.
Kako su se pojavili "štetni sastojci"?
Zapravo je cela ideja o tome da je neka kozmetika bezbedna, dok druga nije, nastala isključivo marketinški. Činjenjica je da smo preplavljeni sa ogromnim brojem različitih seruma koji (na primer) sadrže hijaluronsku kiselinu. Najlakši način je proglasiti neke sastojke štetnim i istaći loše osobine kako bi svoj brend učinili popularnijim jer ih vaši serumi (iz nekog razloga) ne sadrže.
Zdrava poenta je istaći šta kozmetiči proizvod sadrži, zbog čega je tako poseban, a ne šta ne sadrži. Fokusirajmo se na ono što našoj koži pruža rezultate jer to treba da tražimo u sastavu. Nega lica je ritual koji treba da nas usreći, a ne da izaziva paranoje oko sastojaka.